czwartek, 12 lutego 2009

dlaczego?

dlaczego Tuśka nie chce pić z niekapka, butli ze smokiem i nawet ostatnio już normalnie z kubeczka jak inne dzieci? dlaczego nie mam ochoty na soczki, herbatki czy też chociażby na wodę? dlaczego chce pić tylko to, co cycowe? dlaczego ona nie chce tknąć niczego poza "słoiczkowym" jedzeniem, do tego rzadkimi w malutkich ilościach? dlaczego wymiotuje jedzenie, które jest ciut gęstsze niż standardowa idealana rzadka papka? dlaczego nie jeśli jej się poda kawałek skrobanego bananka, to obrzyga nim pół pokoju? dlaczego nie tknie zmiksowanych owoców? dlaczego nie smakuje jej mleko modyfikowane, w związku z czym ja nie mogę się uwolnić od kamienia piersią? dlaczego????
dlaczego Lolo nie chce jeść sam? dlaczego panicznie boi się samodzielnie wziąć do ręki grzanki z Nutellą, bojąc się pobrudzenia nią? dlaczego nie chce znów samodzielnie nic jeść i właściwie głoduje? dlaczego nawet nie umie powiedzieć CO zjadłby? dlaczego walczy z nami, sprawdzając, kto się pierwszy podda my - karmiąc go, czy on - zjadając w końcu samodzielnie posiłki?
dlaczego?
dlaczego ja nie umiem zaradzic nic na te ich zachowania? dalczego nie mam juz pomysłów, na karmienie ich, urozmaicanie posiłków, wymyślanie wciąz nowych nazw, form i konsystencji jedzenia? dlaczego ja juz nie mam do tego siły ani ochoty?

2 komentarze:

  1. Oj kochana...:(ja nic ci nie doradzę...bo wiem mniej niż ty.Może jakiś lekarz by się zdał...ale nie ten rodzinny tylko jakiś lepszy...specjalista od dzieciów i żywienia,a zarazem psycholog.Powiem tyle jesteś dobrą mamą i starasz sie jak możesz...jestem z Tobą!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. co do niekapków, butelek i co tam jeszcze to się podpisuję. u mnie to samo, mleko modyfikowane stoi sobie na półeczce. cyc górą, od niedawna zaczęłam przemycać tarte jabłka i ugotowane przez siebie żarełko na szczęście ląduje tam gdzie powinno. z drugiej strony moja Ewa zaczęła właśnie etap "ja się pobrudzę", "tego nie zjem". ale może Gabryjelov ma nieco racji. może warto byłoby odwiedzić kogoś kto ma szerszą wiedzę na temat żywienia maluchów.

    OdpowiedzUsuń